This study examines how Claude Lanzmann's film Shoah fits into the process of constructing the collective memory of the Holocaust and how the director selected and utilized sources, prioritizing the oral testimonies of survivors and direct witnesses.
Questo studio analizza come il film Shoah di Claude Lanzmann si inserisca nel processo di costruzione della memoria dell'Olocausto e come il regista abbia selezionato e utilizzato le fonti, privilegiando le testimonianze orali dei sopravvissuti e dei testimoni diretti.
Al Di Là Del Ciak: "Shoah" di Claude Lanzmann e le fonti per la storia della Shoah
RINALDI, ANTONIO
2024/2025
Abstract
This study examines how Claude Lanzmann's film Shoah fits into the process of constructing the collective memory of the Holocaust and how the director selected and utilized sources, prioritizing the oral testimonies of survivors and direct witnesses.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Rinaldi_Antonio.pdf
accesso riservato
Dimensione
853.98 kB
Formato
Adobe PDF
|
853.98 kB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
https://hdl.handle.net/20.500.12608/83382