The presented thesis asks itself how after-school context can favour the linguistic and cultural barrier overthrow by Italian-as-second-language students or that are coming from a stranger-originated family contexts. For facing with this question, the thesis writer goes back to some camp experiences in two different realities, offert by volunteers in parochial context.
La tesi presentata si chiede quanto il contesto del doposcuola possa favorire l’abbattimento di barriere linguistiche e culturali da parte di alunni che abbiano l’italiano come lingua seconda o che provengano da contesti famigliari di origine straniera. Per affrontare tale quesito la tesista si è rifatta a esperienze sul campo in due distinte realtà di doposcuola a Padova e a Legnaro, entrambe offerte da volontari e volontarie in ambito parrocchiale.
Abbattere barriere linguistiche e culturali attraverso il contesto del doposcuola. Due esempi a Legnaro e a Padova
GRIGGIO, GIULIA
2024/2025
Abstract
The presented thesis asks itself how after-school context can favour the linguistic and cultural barrier overthrow by Italian-as-second-language students or that are coming from a stranger-originated family contexts. For facing with this question, the thesis writer goes back to some camp experiences in two different realities, offert by volunteers in parochial context.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Giulia_Griggio_Tesi_Ultima_modifica_giusto.pdf
accesso aperto
Dimensione
717.48 kB
Formato
Adobe PDF
|
717.48 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/83427