This work focused on the analysis of a permanent magnetic suspension applied to flywheels in kinetic energy storage systems. Specifically, the study started from a previously optimized system, where an optimal volume for the magnetic bearings had already been determined. Building upon this optimized configuration, the elaboration involved modifying the geometry of the magnetic bearings while keeping the volume constant. The main objective of the analysis was to maximize the repulsive force between the magnets, in order to enhance the performance of the suspension and minimize losses due to mechanical contact. This research contributes to the broader field of high-efficiency energy storage systems, proposing solutions for the optimization of key components such as magnetic supports.
Il presente elaborato si è focalizzato sull'analisi di una sospensione a magneti permanenti applicata a volani per sistemi di accumulo di energia cinetica. In particolare, si è preso in esame un sistema già oggetto di ottimizzazione in precedenti studi, nei quali era stato individuato un volume ottimale per i cuscinetti magnetici. Partendo da questa configurazione ottimizzata, l’attività svolta ha riguardato la modifica della geometria dei cuscinetti magnetici, mantenendo costante il volume definito in precedenza. L’obiettivo principale dell’analisi è stato quello di massimizzare la forza repulsiva tra i magneti, al fine di migliorare le prestazioni della sospensione e ridurre le perdite dovute al contatto meccanico. Lo studio si inserisce nel più ampio contesto dello sviluppo di sistemi di accumulo energetico ad alta efficienza, proponendo soluzioni per l’ottimizzazione di componenti chiave come i supporti magnetici.
Analisi di una sospensione a magneti permanenti per volani in applicazioni per l'accumulo di energia
DURANTE, YARIS
2024/2025
Abstract
This work focused on the analysis of a permanent magnetic suspension applied to flywheels in kinetic energy storage systems. Specifically, the study started from a previously optimized system, where an optimal volume for the magnetic bearings had already been determined. Building upon this optimized configuration, the elaboration involved modifying the geometry of the magnetic bearings while keeping the volume constant. The main objective of the analysis was to maximize the repulsive force between the magnets, in order to enhance the performance of the suspension and minimize losses due to mechanical contact. This research contributes to the broader field of high-efficiency energy storage systems, proposing solutions for the optimization of key components such as magnetic supports.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Durante_Yaris.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.89 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.89 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/89175