The study proposed in this project aims to optimize the weight of the fastening components of the front splitter of a LMH car by minimizing the mass without affecting the performance of resistance and rigidity. This can be done through the use of specific programs that allow the elimination of all the mass of material that is not stressed by the applied loads.
Lo studio proposto in questo progetto ha l’obiettivo di ottimizzare il peso dei componenti di fissaggio dello splitter anteriore di una vettura LMH andando a minimizzare la massa senza incidere sulle performance di resistenza e rigidezza. Questo può essere svolto tramite l’utilizzo di appositi programmi che permettono di eliminare tutta la massa di materiale che non viene sollecitata dai carichi applicati.
Ottimizzazione topologica di componenti strutturali di una vettura LMH
MOLETTA, MATTIA
2024/2025
Abstract
The study proposed in this project aims to optimize the weight of the fastening components of the front splitter of a LMH car by minimizing the mass without affecting the performance of resistance and rigidity. This can be done through the use of specific programs that allow the elimination of all the mass of material that is not stressed by the applied loads.| File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/90037