Linguistic abilities refer to the set of skills that enable the comprehension, production, and processing of language in an efficient and context-appropriate manner. In the field of psycholinguistics, there is an ongoing debate regarding the hypothesis of a potential bilingual advantage over monolinguals across various domains, including linguistic abilities themselves. This thesis aims to investigate some of these abilities and to examine whether, and in what ways, they may be differently developed in bilingual and monolingual speakers.
Per abilità linguistiche si intende l'insieme delle capacità che permettono la comprensione, la produzione e l'elaborazione del linguaggio in modo efficiente e appropriato al contesto. In psicolinguistica è molto acceso il dibattito riguardante l'ipotesi della presenza di un vantaggio dei bilingui rispetto ai monolingui in diversi ambiti, tra cui proprio le abilità linguistiche. Questa tesi si propone di indagare alcune di queste abilità linguistiche e di confrontare se e in che modo esse siano sviluppate diversamente in persone bilingui e monolingui.
Gli effetti del bilinguismo sulle abilità linguistiche
CALORE, JACOPO
2024/2025
Abstract
Linguistic abilities refer to the set of skills that enable the comprehension, production, and processing of language in an efficient and context-appropriate manner. In the field of psycholinguistics, there is an ongoing debate regarding the hypothesis of a potential bilingual advantage over monolinguals across various domains, including linguistic abilities themselves. This thesis aims to investigate some of these abilities and to examine whether, and in what ways, they may be differently developed in bilingual and monolingual speakers.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Calore_Jacopo.pdf
accesso aperto
Dimensione
340.33 kB
Formato
Adobe PDF
|
340.33 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/91022