The aim of this Thesis is to define the most effective strategy for promoting the adoption of climate change mitigation actions. To determine the best strategy, a questionnaire was distributed. Respondents were randomly assigned to either a positive or negative framing condition and a condition of physical proximity or distance from the effects of climate change. The results obtained were analysed and compared with those found in the literature.
L’obiettivo della seguente Tesi è definire la strategia più efficace per promuovere l’adozione di misure di mitigazione del cambiamento climatico. Per determinare la strategia migliore, è stato distribuito un questionario in cui gli intervistati sono stati casualmente assegnati a una condizione di framing positivo o negativo e a una condizione di prossimità o distanza fisica dagli effetti del cambiamento climatico. I risultati ottenuti sono stati analizzati e confrontati con quelli presenti in letteratura.
Comunicare la mitigazione del cambiamento climatico: studio sperimentale sugli effetti del framing e della distanza sulle intenzioni
CONTI, BIANCA
2024/2025
Abstract
The aim of this Thesis is to define the most effective strategy for promoting the adoption of climate change mitigation actions. To determine the best strategy, a questionnaire was distributed. Respondents were randomly assigned to either a positive or negative framing condition and a condition of physical proximity or distance from the effects of climate change. The results obtained were analysed and compared with those found in the literature.| File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/95060