This thesis addresses the flight dynamics of high-maneuverability aircraft, with a focus on the F-16, whose configuration is deliberately unstable. It outlines the main aerodynamic coefficients and their role in controllability and performance at high angles of attack, together with the fundamental concepts that describe the flight envelope.
La tesi tratta la dinamica di volo dei velivoli ad alta manovrabilità, con particolare attenzione al caso dell’F-16, caratterizzato da una configurazione volutamente instabile. Vengono presentati i principali coefficienti aerodinamici e il loro ruolo nella controllabilità e nelle prestazioni a elevati angoli di attacco, insieme ai concetti fondamentali che descrivono l’inviluppo di volo.
Dinamica e controllo di velivoli ad altra manovrabilità
JAMAI, ASMAA
2024/2025
Abstract
This thesis addresses the flight dynamics of high-maneuverability aircraft, with a focus on the F-16, whose configuration is deliberately unstable. It outlines the main aerodynamic coefficients and their role in controllability and performance at high angles of attack, together with the fundamental concepts that describe the flight envelope.| File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/98111