The topic of sustainability has been at the center of European and national regulatory debate for several years and represents one of the key objectives of corporate strategy. Through sustainability reporting, companies communicate non-financial information transparently and effectively, helping to strengthen stakeholder trust and create sustainable value. The second part of the paper examines the case study of Technogym S.p.A., an Italian brand and leader in the fitness and wellness sector. The analysis focuses on the role of governance, a central factor in the concept of sustainability.

Il tema della sostenibilità, da diversi anni, è al centro del dibattito normativo europeo e nazionale e rappresenta uno dei principali obiettivi della strategia aziendale. Attraverso la rendicontazione di sostenibilità, le imprese comunicano in modo trasparente ed efficace informazioni di carattere non finanziario, contribuendo a rafforzare la fiducia degli stakeholder e alla creazione un valore sostenibile. Nella seconda parte dell’elaborato viene considerato il caso aziendale Technogym S.p.A., brand italiano, leader nel settore del fitness e del benessere. L’analisi si concentra sul ruolo della Governance, fattore centrale nel concetto di sostenibilità.

La rendicontazione di sostenibilità delle imprese. Il caso di Technogym S.p.A.

VANZETTO, ALICE
2024/2025

Abstract

The topic of sustainability has been at the center of European and national regulatory debate for several years and represents one of the key objectives of corporate strategy. Through sustainability reporting, companies communicate non-financial information transparently and effectively, helping to strengthen stakeholder trust and create sustainable value. The second part of the paper examines the case study of Technogym S.p.A., an Italian brand and leader in the fitness and wellness sector. The analysis focuses on the role of governance, a central factor in the concept of sustainability.
2024
Corporate Sustainability Reporting. The case of Technogym S.p.A.
Il tema della sostenibilità, da diversi anni, è al centro del dibattito normativo europeo e nazionale e rappresenta uno dei principali obiettivi della strategia aziendale. Attraverso la rendicontazione di sostenibilità, le imprese comunicano in modo trasparente ed efficace informazioni di carattere non finanziario, contribuendo a rafforzare la fiducia degli stakeholder e alla creazione un valore sostenibile. Nella seconda parte dell’elaborato viene considerato il caso aziendale Technogym S.p.A., brand italiano, leader nel settore del fitness e del benessere. L’analisi si concentra sul ruolo della Governance, fattore centrale nel concetto di sostenibilità.
Sostenibilità
Governance
Responsabilità
Dir(UE) 2022/2464
D.lgs. 125/2024
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/99643