The paper deals with a case study of a patient with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). At first the disorder is explained in a clinical way, then is presented a real personalized educational project.The goal of this project was the achievement of some personal autonomy, through educational tools, interventions and methodologies.
L'elaborato tratta uno studio di caso relativo ad un paziente con Disturbo da deficit dell'Attenzione e dell'Iperattività (ADHD). Dopo una prima parte introduttiva in cui viene affrontato il disturbo da un punto di vista clinico, viene presentato un vero e proprio progetto educativo personalizzato. L'obiettivo di questo progetto è stato il raggiungimento di alcune autonomie personali, tramite strumenti, interventi e metodologie educative.
La progettazione educativa nella pratica
FAVARETTO, ALESSIA
2020/2021
Abstract
The paper deals with a case study of a patient with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). At first the disorder is explained in a clinical way, then is presented a real personalized educational project.The goal of this project was the achievement of some personal autonomy, through educational tools, interventions and methodologies.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Favaretto_Alessia.pdf
accesso riservato
Dimensione
2.44 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.44 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/29747