The object of the study is to present an analysis on the various marketing strategies used by companies today and their conformity with the General Data Protection Regulation approved by the European Parliament. Starting with an analysis of the different marketing strategies that by nature require the use of sensitive data such as social media marketing, customer relationship activities, telemarketing and many more. Following is an in-dept presentation of the GDPR and the consequences that it created for the marketing activities that it defined as wrongful. Furthermore the study presents an overview on the specific case of Apple a company that implemented new innovative strategies in term of privacy and data protection.
L’obbiettivo del lavoro è fornire un’analisi sulle metodologie di marketing che si basano sulla raccolta di dati personali e la loro conformità con il Regolamento europeo in materia. L’analisi parte fornendo nozioni sulle attività di marketing che per natura sfruttano dati personali degli utenti tra cui il telemarketing, il social media marketing, le attività di customer relationship management e molte altre. Conseguentemente, viene fornita un analisi dettagliata del regolamento europeo che disciplina in modo specifico come le aziende e le altre organizzazioni devono trattare i dati personali (GDPR) e vengono esaminate le conseguenze di questo rispetto alle attività di marketing prima citate con particolare enfasi sui necessari cambiamenti nelle attività di marketing che il GDPR ha dichiarato illegittime. Lo studio inoltre offre una panoramica sul particolare caso dell’azienda statunitense Apple rivoluzionaria nel suo ambito per il trattamento e l’attenzione in materia di privacy e protezione dei dati.
Raccolta dati e GDPR: approfondimento sul caso Apple
CAPPELLI, CHIARA
2021/2022
Abstract
The object of the study is to present an analysis on the various marketing strategies used by companies today and their conformity with the General Data Protection Regulation approved by the European Parliament. Starting with an analysis of the different marketing strategies that by nature require the use of sensitive data such as social media marketing, customer relationship activities, telemarketing and many more. Following is an in-dept presentation of the GDPR and the consequences that it created for the marketing activities that it defined as wrongful. Furthermore the study presents an overview on the specific case of Apple a company that implemented new innovative strategies in term of privacy and data protection.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/33399