The given text is aimed at giving an insight on the parents' perception of their children's use of social media, as their reality is surrounded by technology and therefore the social interactions, enabled by those same means of communication. The study described in this text takes into consideration some conditions that have an impact on the perception that parents arise on the matter. Parental stress, the parenting style and the quality of the parent-child relationship are all elements that remarkably affect the emotions and the opinions that the parents develop on their children's use of social media.
Il presente elaborato si propone di mostrare una panoramica sulla percezione genitoriale rispetto all’uso degli screen media da parte dei propri figli in una realtà permeata dalla tecnologia e dalle interazioni sociali che avvengono attraverso tali mezzi di comunicazione. Lo studio descritto in questo elaborato prende in considerazione diverse variabili che influiscono sulla percezione che i genitori si formano rispetto a questo tema: lo stress e lo stile genitoriale, la qualità della relazione genitore-figlio sono tutti elementi che influiscono notevolmente sui sentimenti e sulle opinioni che i genitori sviluppano rispetto all’uso dei media da parte dei figli.
La percezione genitoriale dell’uso di devices nei bambini e nei pre-adolescenti: il ruolo dello stress genitoriale, dello stile parentale e della qualità della relazione genitori-figli
ALBINI, CLAUDIA
2021/2022
Abstract
The given text is aimed at giving an insight on the parents' perception of their children's use of social media, as their reality is surrounded by technology and therefore the social interactions, enabled by those same means of communication. The study described in this text takes into consideration some conditions that have an impact on the perception that parents arise on the matter. Parental stress, the parenting style and the quality of the parent-child relationship are all elements that remarkably affect the emotions and the opinions that the parents develop on their children's use of social media.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Albini_Claudia.pdf
accesso aperto
Dimensione
503.55 kB
Formato
Adobe PDF
|
503.55 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/33597