In this thesis we illustrate and define of the various wine denominations, the description of the production framework at Italian and regional level in the Veneto region and the various doc and docg of the province of Padua, also indicating the maximum production values. Next, we will describe the Vignalta winery in the province of Padua will then be described and an attempt will be made to understand the agronomic techniques and innovations as well as the marketing channels used to become an institution of quality and excellence in the field of wine. It was decided to carry out this project because the wine sector is becoming more and more specialized and focused on high quality products and enhancing the area.
In questa tesi si procederà in primo luogo nella descrizione e definizione delle varie denominazioni vinicole, la descrizione del quadro delle produzioni a livello italiano e regionale del veneto e le varie doc e docg della provincia di Padova indicandone anche i valori massimi di produzione. Successivamente verrà descritta l’azienda agricola Vignalta con sede in provincia di Padova, si cercherà di comprendere quali sono le tecniche agronomiche e le innovazioni oltre ai canali di marketing utilizzati per diventare un’istituzione sulla qualità e l’eccellenza in campo vitivinicolo. Si è deciso di realizzare questo elaborato perché il settore vitivinicolo sta diventando sempre più specializzato ed improntato sull’alta qualità dei prodotti e la valorizzazione del territorio.
Strategie di valorizzazione delle eccellenze locali: il caso dei vini dei Colli Euganei.
MELOTTO, ANDREA
2021/2022
Abstract
In this thesis we illustrate and define of the various wine denominations, the description of the production framework at Italian and regional level in the Veneto region and the various doc and docg of the province of Padua, also indicating the maximum production values. Next, we will describe the Vignalta winery in the province of Padua will then be described and an attempt will be made to understand the agronomic techniques and innovations as well as the marketing channels used to become an institution of quality and excellence in the field of wine. It was decided to carry out this project because the wine sector is becoming more and more specialized and focused on high quality products and enhancing the area.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/35794