The thesis concerns the professional call, the relationship between leader and collaborators and trust in the workplace. The aforementioned topics are examined in detail through an empirical study carried out through a research in the Vicenza-based company AskollDue. The research aims to verify the hypothesis that the professional call predicts the task performance and the organizational citizenship behaviors of the employees, through the mediation of the leader-member relationship and the trust that is established between the dyad.

La tesi tratta la chiamata professionale, il rapporto tra capo e collaboratori e la fiducia. I suddetti argomenti sono esaminati nel dettaglio attraverso uno studio empirico svolto attraverso una ricerca nell'azienda vicentina AskollDue. La ricerca mira a verificare l'ipotesi che la chiamata professionale predica le prestazioni del compito e i comportamenti di cittadinanza organizzativa dei dipendenti, attraverso la mediazione del rapporto leader-membro e della fiducia che si instaura tra i due.

Chiamata Professionale, Relazione leader-follower e Fiducia: uno studio empirico

FRESCHI, CLAUDIA
2021/2022

Abstract

The thesis concerns the professional call, the relationship between leader and collaborators and trust in the workplace. The aforementioned topics are examined in detail through an empirical study carried out through a research in the Vicenza-based company AskollDue. The research aims to verify the hypothesis that the professional call predicts the task performance and the organizational citizenship behaviors of the employees, through the mediation of the leader-member relationship and the trust that is established between the dyad.
2021
Career Calling, Leader-Follower Exchange, and Trust: An Empirical Study
La tesi tratta la chiamata professionale, il rapporto tra capo e collaboratori e la fiducia. I suddetti argomenti sono esaminati nel dettaglio attraverso uno studio empirico svolto attraverso una ricerca nell'azienda vicentina AskollDue. La ricerca mira a verificare l'ipotesi che la chiamata professionale predica le prestazioni del compito e i comportamenti di cittadinanza organizzativa dei dipendenti, attraverso la mediazione del rapporto leader-membro e della fiducia che si instaura tra i due.
Chiamata
LMX
PSS
OCB
Compliance
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Tesi Freschi Claudia.pdf

accesso riservato

Dimensione 2.13 MB
Formato Adobe PDF
2.13 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/40502