The idea of ​​developing a final paper on music therapy with adolescents with emotional fragility in the community arises from the direct experience carried out during the internship in a mother-child core community. The final paper will be divided into 4 chapters: the first chapter will deal with the history and development of the aforementioned communities, the second chapter will deepen the general theme of music therapy, the third will focus on the deepening of two music therapy techniques designed for that particular type of adolescents and finally the fourth chapter, which will be at the conclusion of the thesis, and will see the drafting of a hypothetical music therapy Project to be implemented with those adolescents on the basis of what is described in the previous chapters of the paper.

L'idea di sviluppare una tesi sulla musicoterapia con adolescenti con fragilità emotiva in comunità, nasce dall'esperienza diretta svolta durante il tirocinio in una comunità accoglienza nucleo mamma-bambino. La tesi sarà suddivisa in 4 capitoli: il primo capitolo tratterà la storia e lo sviluppo delle comunità sopracitate, il secondo capitolo approfondirà il tema generale della musicoterapia, il terzo verterà sull'approfondimento di due tecniche di musicoterapia pensate per quella particolare tipologia di adolescenti e infine il quarto capitolo, che sarà a conclusione della tesi, e vedrà la stesura di un ipotetico Progetto di musicoterapia da poter attuare con quegli adolescenti in base a quanto descritto nei capitoli precedenti dell'elaborato.

LA MUSICOTERAPIA CON ADOLESCENTI CON FRAGILITA' EMOTIVA IN COMUNITA'

BRESOLIN, REBECCA
2021/2022

Abstract

The idea of ​​developing a final paper on music therapy with adolescents with emotional fragility in the community arises from the direct experience carried out during the internship in a mother-child core community. The final paper will be divided into 4 chapters: the first chapter will deal with the history and development of the aforementioned communities, the second chapter will deepen the general theme of music therapy, the third will focus on the deepening of two music therapy techniques designed for that particular type of adolescents and finally the fourth chapter, which will be at the conclusion of the thesis, and will see the drafting of a hypothetical music therapy Project to be implemented with those adolescents on the basis of what is described in the previous chapters of the paper.
2021
MUSIC THERAPY WITH ADOLESCENTS WITH EMOTIONAL FRAGILITY IN COMMUNITY
L'idea di sviluppare una tesi sulla musicoterapia con adolescenti con fragilità emotiva in comunità, nasce dall'esperienza diretta svolta durante il tirocinio in una comunità accoglienza nucleo mamma-bambino. La tesi sarà suddivisa in 4 capitoli: il primo capitolo tratterà la storia e lo sviluppo delle comunità sopracitate, il secondo capitolo approfondirà il tema generale della musicoterapia, il terzo verterà sull'approfondimento di due tecniche di musicoterapia pensate per quella particolare tipologia di adolescenti e infine il quarto capitolo, che sarà a conclusione della tesi, e vedrà la stesura di un ipotetico Progetto di musicoterapia da poter attuare con quegli adolescenti in base a quanto descritto nei capitoli precedenti dell'elaborato.
MUSICOTERAPIA
ADOLESCENTI
EMOTIVITA'
COMUNITA'
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Bresolin_Rebecca.pdf

accesso aperto

Dimensione 5.06 MB
Formato Adobe PDF
5.06 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/41449