In general, the thesis in question wants to analyze the theme of the natural in the world of cosmetics, in a framework of communication. Specifically, the identity of brands belonging to the certified and natural cosmetics sector is studied, with particular attention to the language used to communicate sustainable, through the main communication channels. A series of company communications is therefore analyzed with particular attention to the use of the word "natural" and finally an in-depth study is carried out on the case of the Vagheggi Phytocosmetici company, from a positioning and communication point of view.
In generale, la tesi in questione vuole analizzare il tema del naturale nel mondo della cosmetica, in una cornice di comunicazione. Nello specifico, viene studiata l’identità di brand appartenenti al settore della cosmesi certificata e naturale, con particolare attenzione al linguaggio utilizzato per comunicarsi sostenibili, attraverso i principali canali di comunicazione. Si analizza dunque una serie di comunicazioni di aziende con particolare attenzione all'uso della parola "naturale" e infine viene svolto un approfondimento sul caso dell'azienda Vagheggi Phytocosmetici, da un punto di vista di posizionamento e di comunicazione.
Strategie di green communication e attenzione all'uso della parola "naturale" nell'ambito della cosmesi naturale e biologica Approfondimento del caso Vagheggi Phytocosmetici
BORDONI, LINDA
2021/2022
Abstract
In general, the thesis in question wants to analyze the theme of the natural in the world of cosmetics, in a framework of communication. Specifically, the identity of brands belonging to the certified and natural cosmetics sector is studied, with particular attention to the language used to communicate sustainable, through the main communication channels. A series of company communications is therefore analyzed with particular attention to the use of the word "natural" and finally an in-depth study is carried out on the case of the Vagheggi Phytocosmetici company, from a positioning and communication point of view.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/41887