Social networks provide specific sponsorship tools, but they have also contributed to the formation of new professional figures through which it is possible to implement advertising activities for companies and brands. The choice of the most effective tool depends on many variables, but above all on the sector to which it refers. In the fashion industry, Facebook ADS and Influencer marketing play essential roles. Being two different strategies, they lead to different results depending on the objective. The aim is to understand the effectiveness of these tools by comparing them. Therefore, the two instruments are first analyzed individually, taking into consideration their origin and their development, their penetration into the areas of greatest interest and their effectiveness from an economic and social point of view. Subsequently, a comparison is presented based on concrete data and examples. Finally, a case study is presented. The well-known Pellizzari brand, in fact, deals with fashion retail and brings a great contribution to this writing through the story of its online marketing experience.

I social network, oltre a fornire tools specifici di sponsorizzazione, hanno contribuito alla formazione di nuove figure professionali attraverso le quali è possibile svolgere attività pubblicitarie per il proprio brand. La scelta dello strumento più efficace dipende da molte variabili, ma soprattutto dal settore a cui ci si riferisce. Nel settore moda, Facebook ADS e l'Influencer marketing svolgono ruoli essenziali. Essendo due strategie differenti, portano a risultati differenti a seconda dell'obiettivo. Lo scopo è comprendere l'efficacia di questi strumenti, mettendoli a confronto. Dunque, vengono dapprima analizzati i due strumenti singolarmente, prendendo in considerazione la loro origine ed il loro sviluppo, la penetrazione negli ambiti di maggiore interesse e la loro efficacia dal punto di vista economico e sociale. Successivamente, viene presentato un confronto sulla base di dati concreti ed esempi. Infine, viene presentato un caso studio. Il noto brand Pellizzari, infatti, si occupa di fashion retail e porta in questo scritto un grande contributo attraverso il racconto della propria esperienza di marketing online.

Strategie di sponsorizzazione nel settore moda: confronto tra Influencer marketing e Facebook ADS. Analisi del caso Pellizzari.

CORAL, JULIA
2022/2023

Abstract

Social networks provide specific sponsorship tools, but they have also contributed to the formation of new professional figures through which it is possible to implement advertising activities for companies and brands. The choice of the most effective tool depends on many variables, but above all on the sector to which it refers. In the fashion industry, Facebook ADS and Influencer marketing play essential roles. Being two different strategies, they lead to different results depending on the objective. The aim is to understand the effectiveness of these tools by comparing them. Therefore, the two instruments are first analyzed individually, taking into consideration their origin and their development, their penetration into the areas of greatest interest and their effectiveness from an economic and social point of view. Subsequently, a comparison is presented based on concrete data and examples. Finally, a case study is presented. The well-known Pellizzari brand, in fact, deals with fashion retail and brings a great contribution to this writing through the story of its online marketing experience.
2022
Sponsorship strategies in the fashion industry: comparison between Influencer marketing and Facebook ADS. Analysis of the Pellizzari case.
I social network, oltre a fornire tools specifici di sponsorizzazione, hanno contribuito alla formazione di nuove figure professionali attraverso le quali è possibile svolgere attività pubblicitarie per il proprio brand. La scelta dello strumento più efficace dipende da molte variabili, ma soprattutto dal settore a cui ci si riferisce. Nel settore moda, Facebook ADS e l'Influencer marketing svolgono ruoli essenziali. Essendo due strategie differenti, portano a risultati differenti a seconda dell'obiettivo. Lo scopo è comprendere l'efficacia di questi strumenti, mettendoli a confronto. Dunque, vengono dapprima analizzati i due strumenti singolarmente, prendendo in considerazione la loro origine ed il loro sviluppo, la penetrazione negli ambiti di maggiore interesse e la loro efficacia dal punto di vista economico e sociale. Successivamente, viene presentato un confronto sulla base di dati concreti ed esempi. Infine, viene presentato un caso studio. Il noto brand Pellizzari, infatti, si occupa di fashion retail e porta in questo scritto un grande contributo attraverso il racconto della propria esperienza di marketing online.
Influencer marketing
Settore moda
Facebook ADS
Sponsorizzazione
Confronto
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