The target of this thesis is the stability analysis and control of a mechanical system which allows to manage the braking of an aircraft via an arresting cable connected to a ballast where it is possible to apply a braking force. The braking force is the system's input, the position of the aircraft is to be considered as the output while the wind is the disturbance, the two other forces at play are the friction of the ballast and the elastic force caused by the elongation of the arresting cable.

L’obiettivo della tesi è l’analisi di stabilità ed il controllo di un sistema meccanico che permette di gestire la frenata di un aeromobile tramite un cavo d’arresto collegato ad una zavorra sulla quale è possibile far agire una forza frenante. La forza frenante è l'ingresso del sistema, la posizione dell’aeromobile viene considerata come l’uscita mentre il vento è la componente di disturbo, le altre due forze in gioco sono l'attrito della zavorra e la forza elastica dovuta all'elongazione del cavo d'arresto.

Progetto di controllo di un sistema frenante per aeromobili

MINCHELLA, MARCO
2022/2023

Abstract

The target of this thesis is the stability analysis and control of a mechanical system which allows to manage the braking of an aircraft via an arresting cable connected to a ballast where it is possible to apply a braking force. The braking force is the system's input, the position of the aircraft is to be considered as the output while the wind is the disturbance, the two other forces at play are the friction of the ballast and the elastic force caused by the elongation of the arresting cable.
2022
Control design of an aircraft braking system
L’obiettivo della tesi è l’analisi di stabilità ed il controllo di un sistema meccanico che permette di gestire la frenata di un aeromobile tramite un cavo d’arresto collegato ad una zavorra sulla quale è possibile far agire una forza frenante. La forza frenante è l'ingresso del sistema, la posizione dell’aeromobile viene considerata come l’uscita mentre il vento è la componente di disturbo, le altre due forze in gioco sono l'attrito della zavorra e la forza elastica dovuta all'elongazione del cavo d'arresto.
Controllo
Sistema
Frenante
Aeromobili
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/49726