In this paper we are going to take a brief look at ChatGpt, it's origin, It's applications and it's recent peak in popularity. Moving on, we introduce a sufficiently detailed analysis on a target market, the running shoes' one, following the 4Ps' model. This analysis will have the purpose to bring some real applications of the artificial intelligence, on the digital contents, specifically for promotional communications.
In questo elaborato si introduce brevemente cos'è ChatGpt, le sue origini, il recente picco in popolarità; si prosegue con un analisi dettagliata di un mercato di riferimento, in particolare quello delle scarpe da corsa, seguendo il modello delle 4P. L'analisi di questo ha il fine di portare una concreta analisi empirica di una serie di applicazioni, mediante l'utilizzo dell'intelligenza artificiale, nell'ambito dei contenuti digitali applicati alle comunicazioni promozionali.
Intelligenza artificiale e marketing: come ChatGPT sta cambiando la produzione di contenuti digitali
MANIEZZO, ALESSANDRO
2022/2023
Abstract
In this paper we are going to take a brief look at ChatGpt, it's origin, It's applications and it's recent peak in popularity. Moving on, we introduce a sufficiently detailed analysis on a target market, the running shoes' one, following the 4Ps' model. This analysis will have the purpose to bring some real applications of the artificial intelligence, on the digital contents, specifically for promotional communications.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Maniezzo_Alessandro.pdf
accesso riservato
Dimensione
2.15 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.15 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/53620