In the health care context, storytelling by professionals helps to "care for the caregiver." With a view to innovation and continuous improvement, the Digital Sotrytelling method was introduced as part of a field training workshop on narrative medicine for family counseling practitioners. This method made it possible to focus narrated stories in small groups to enable tacit knowledge sharing that can be used for the training of new recruits and for the updating of other health professionals.
Nel contesto sanitario la narrazione di storie da parte dei professionisti aiuta ad "aver cura di chi si prende cur"a. In un'ottica di innovazione e miglioramento continuo, all'interno di un laboratorio di formazione sul campo di medicina narrativa rivolto agli operatori dei Consultori familiari, è stato introdotto il metodo del Digital Sotrytelling. Tale metodo ha permesso di focalizzare le storie narrate in piccoli gruppi per permettere una condivisione di conoscenza tacita che può essere utilizzata per la formazione dei neoassunti e per l'aggiornamento di altri professionisti della salute.
Le narrazioni digitali nei percorsi di miglioramento della pratica clinica dei professionisti sanitari dei Consultori familiari di ASFO
CUSIN, GLORIA
2022/2023
Abstract
In the health care context, storytelling by professionals helps to "care for the caregiver." With a view to innovation and continuous improvement, the Digital Sotrytelling method was introduced as part of a field training workshop on narrative medicine for family counseling practitioners. This method made it possible to focus narrated stories in small groups to enable tacit knowledge sharing that can be used for the training of new recruits and for the updating of other health professionals.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Le narrazioni digitali nel miglioramento della pratica clinica dei professionisti sanitari dei Consultori familiari di ASFO.pdf
accesso riservato
Dimensione
2.17 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.17 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/54436