The following experimental thesis investigates how the use of coding activities in a first grade can improve children’s skills in coding and creating algorithms. Students were tested by investigating their ability to resolve paths, create sequences of inputs, perform pixel art exercises; using both unplugged and plugged coding activities.
La seguente tesi di tipo sperimentale indaga come l'utilizzo di attività di coding in una prima elementare possano migliorare le capacità dei bambini nella codifica e creazione di algoritmi. Gli alunni sono stati messi alla prova indagando la loro capacità di risoluzione di percorsi, creazione di sequenze di comandi, realizzazione di esercizi di pixel art; utilizzando sia attività di coding unplugged e plugged.
Giocare ed imparare con gli algoritmi. Una sperimentazione sull'insegnamento del coding in una classe prima di scuola primaria.
DIANA, AURORA
2022/2023
Abstract
The following experimental thesis investigates how the use of coding activities in a first grade can improve children’s skills in coding and creating algorithms. Students were tested by investigating their ability to resolve paths, create sequences of inputs, perform pixel art exercises; using both unplugged and plugged coding activities.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Diana_Aurora.pdf
accesso aperto
Dimensione
2.83 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.83 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/54809