The work presents the relational system in the early childhood period from a systemic perspective. The objective is to promote an effective educational alliance that, on the basis of a common interest aimed at safeguarding a positive growth pathway, enables the acquisition of a greater sense of co-responsibility and co-participation of families, educators and the territory for the realisation of a true educational community.
L'elaborato presenta il sistema relazionale nel periodo della prima infanzia in una prospettiva sistemica. L'obiettivo è promuovere un'efficace alleanza educativa che, sulla base di un comune interesse volto a tutelare un percorso di crescita positivo, permette di favorire l'acquisizione di un maggior senso di corresponsabilità e co-partecipazione di famiglie, educatori e territorio per la realizzazione di una vera e propria comunità educante.
Sostenere lo sviluppo evolutivo della prima infanzia in una prospettiva relazionale-sistemica
COSSON, ELEONORA
2022/2023
Abstract
The work presents the relational system in the early childhood period from a systemic perspective. The objective is to promote an effective educational alliance that, on the basis of a common interest aimed at safeguarding a positive growth pathway, enables the acquisition of a greater sense of co-responsibility and co-participation of families, educators and the territory for the realisation of a true educational community.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Eleonora Cosson .pdf
accesso riservato
Dimensione
1.23 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.23 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/55851