Primary aim of the research is to highlight two training proposals for professionals devoted to 0-3 years educational services. Is vocational training comparable to academic training? Other important factors of choice to take into account: history and culture of the area, internal and external quality monitoring, educational services organisation.
Primario scopo della ricerca è evidenziare due proposte di formazione di figure che sono rivolte ai servizi educativi 0-3 anni. Una formazione professionale e una formazione accademica sono confrontabili? Ecco che emergono altri importanti fattori di scelta: la storia e la cultura del territorio, il monitoraggio interno ed esterno della qualità, l’organizzazione dei servizi educativi.
Tagesmutter ed Educatrice per la Prima Infanzia L-19: percorsi formativi a confronto per due figure che operano nei servizi educativi 0-3 anni
GERVASO, ELISA
2022/2023
Abstract
Primary aim of the research is to highlight two training proposals for professionals devoted to 0-3 years educational services. Is vocational training comparable to academic training? Other important factors of choice to take into account: history and culture of the area, internal and external quality monitoring, educational services organisation.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
GervasoElisa_RelazioneFinale.pdf
accesso aperto
Dimensione
975.69 kB
Formato
Adobe PDF
|
975.69 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/55855