the object and topic of my degree thesis is the current situation of SMEs. in this specific case: of an establishment in the south of Sicily, analyzing it within the digital aspect which has also inexorably changed the social aspect of our reality. In the intermediate part the analysis of qualitative and quantitative data research is envisaged, with this analysis we will proceed towards the most intrinsic aspect of the competitors and then conclude with the strategies to be implemented and to be achieved with the creation of business plans and guidelines plus the aspect of value innovation of the company itself, also making future predictions with timing, budget and resources owned by the establishment.
l'oggetto e l'argomento della mia tesi di laurea è la situazione odierna delle PMI. in questo caso specifico: di una società nel sud della Sicilia, analizzandolo all'interno dell'aspetto digitale che ha inesorabilmente modificato anche l'aspetto sociale della nostra realtà. Nella parte intermedia si prevede l'analisi della ricerca dati qualitativa e quantitativa, con questa analisi si procederà verso l'aspetto più intrinseco dei competitors per poi concludere con le strategie da mettere in atto e da raggiungere con la creazione di business plan e linee guida più l'aspetto dell'innovazione di valore dell'azienda stessa, facendo inoltre delle previsioni future con timing, budget e risorse possedute dalla società.
le piccole imprese e le loro sfide nell'era della digitalizzazione: un'analisi pratica di un'impresa familiare in Sicilia
VALENZA, JESSICA
2022/2023
Abstract
the object and topic of my degree thesis is the current situation of SMEs. in this specific case: of an establishment in the south of Sicily, analyzing it within the digital aspect which has also inexorably changed the social aspect of our reality. In the intermediate part the analysis of qualitative and quantitative data research is envisaged, with this analysis we will proceed towards the most intrinsic aspect of the competitors and then conclude with the strategies to be implemented and to be achieved with the creation of business plans and guidelines plus the aspect of value innovation of the company itself, also making future predictions with timing, budget and resources owned by the establishment.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/59994