This thesis will address the topic of the digital revolution and the consequences it has brought about. It will analyze the changes in sales techniques, marketing, and the need to adapt the latter to digital innovations. The contemporary importance of monitoring performance using Key Performance Indicators (KPIs) will be examined, along with the inclusion of case studies.
In questa tesi verrà trattato il tema della rivoluzione digitale e delle conseguenze a cui essa ha portato. Verrà analizzato il cambiamento nelle tecniche di vendita, nel marketing e l'esigenza di adeguare quest'ultimo alle innovazioni digitali. Si analizzerà l'importanza odierna di monitorare le performance con riferimento all'utilizzo dei KPI(key performance indicators); saranno presenti dei casi studio.
L'importanza dei key performance indicators nelle attività di marketing digitale
CARBONE, NICHOLAS
2022/2023
Abstract
This thesis will address the topic of the digital revolution and the consequences it has brought about. It will analyze the changes in sales techniques, marketing, and the need to adapt the latter to digital innovations. The contemporary importance of monitoring performance using Key Performance Indicators (KPIs) will be examined, along with the inclusion of case studies.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Carbone.N.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.6 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.6 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/60053