The thesis talks about education for sustainable development and active citizenship, with a workshop proposal. It illustrates the historical path that led to the birth of Agenda 21 (Local and School) and Agenda 2030. Finally, a laboratory course proposed during the internship is presented.
La tesi parla dell'educazione allo sviluppo sostenibile e alla cittadinanza attiva, con una proposta laboratoriale. Viene illustrato il percorso storico che ha portato alla nascita degll'Agenda 21 (Locale e a Scuola) e dell'Agenda 2030. Infine viene presentato un percorso laboratoriale proposto in sede di tirocinio.
Educazione allo sviluppo sostenibile e alla cittadinanza attiva. Una proposta laboratoriale.
BADO, FRANCESCA
2022/2023
Abstract
The thesis talks about education for sustainable development and active citizenship, with a workshop proposal. It illustrates the historical path that led to the birth of Agenda 21 (Local and School) and Agenda 2030. Finally, a laboratory course proposed during the internship is presented.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Bado_Francesca.pdf
accesso riservato
Dimensione
522.93 kB
Formato
Adobe PDF
|
522.93 kB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/60753