The research aims to explore the communication strategy adopted by the innovation ecosystem, Le Village by Crédit Agricole Triveneto. The study focuses on the initiatives proposed in 2023, focusing on external and internal communication, particularly aimed at companies that are part of the ecosystem. It has been used a critical and analytical approach to explore challenges, opportunities, and strategies for understanding how Le Village communicates with its target audience. Starting with qualitative research, carried out through the analysis of discursive interviews, the needs of partner companies, Le Village's main stakeholders, are defined; then, the initiatives implemented during the year are illustrated, evaluating the KPI values. The research concludes with the presentation of the results of the survey aimed at assessing the overall satisfaction of communication initiatives implemented in 2023.

La ricerca si propone di esplorare la strategia di comunicazione adottata dall’ecosistema dell’innovazione, Le Village by Crédit Agricole Triveneto. Lo studio si concentra sulle iniziative proposte nel 2023, focalizzandosi sulla comunicazione esterna ed interna, rivolta particolarmente alle aziende facenti parte dell’ecosistema. È stato utilizzato un approccio critico e analitico per esplorare sfide, opportunità e strategie per comprendere come Le Village comunichi con il pubblico di riferimento. A partire da una ricerca qualitativa, svolta attraverso l’analisi di interviste discorsive, vengono definiti i bisogni delle aziende partner, principali stakeholder di Le Village; successivamente, si illustrano le attività implementate nel corso dell’anno, con la valutazione dei KPI. La ricerca si conclude con la presentazione dei risultati del questionario finalizzato a valutare il gradimento generale di tali proposte.

Comunicare gli ecosistemi dell’innovazione: il caso di Le Village by CA Triveneto 

PALI, KLARISSA
2023/2024

Abstract

The research aims to explore the communication strategy adopted by the innovation ecosystem, Le Village by Crédit Agricole Triveneto. The study focuses on the initiatives proposed in 2023, focusing on external and internal communication, particularly aimed at companies that are part of the ecosystem. It has been used a critical and analytical approach to explore challenges, opportunities, and strategies for understanding how Le Village communicates with its target audience. Starting with qualitative research, carried out through the analysis of discursive interviews, the needs of partner companies, Le Village's main stakeholders, are defined; then, the initiatives implemented during the year are illustrated, evaluating the KPI values. The research concludes with the presentation of the results of the survey aimed at assessing the overall satisfaction of communication initiatives implemented in 2023.
2023
Communicating innovation ecosystems: the case of Le Village by CA Triveneto
La ricerca si propone di esplorare la strategia di comunicazione adottata dall’ecosistema dell’innovazione, Le Village by Crédit Agricole Triveneto. Lo studio si concentra sulle iniziative proposte nel 2023, focalizzandosi sulla comunicazione esterna ed interna, rivolta particolarmente alle aziende facenti parte dell’ecosistema. È stato utilizzato un approccio critico e analitico per esplorare sfide, opportunità e strategie per comprendere come Le Village comunichi con il pubblico di riferimento. A partire da una ricerca qualitativa, svolta attraverso l’analisi di interviste discorsive, vengono definiti i bisogni delle aziende partner, principali stakeholder di Le Village; successivamente, si illustrano le attività implementate nel corso dell’anno, con la valutazione dei KPI. La ricerca si conclude con la presentazione dei risultati del questionario finalizzato a valutare il gradimento generale di tali proposte.
Le Village by CA
comunicazione
innovazione
ecosistema
sostenibilità
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Pali_Klarissa.pdf

accesso riservato

Dimensione 5.78 MB
Formato Adobe PDF
5.78 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/63501