The aim of this thesis is to investigate the use of formularies in high school mathematics teaching by measuring whether the use of formularies decreases levels of mathematics anxiety and improves long-term memory with regard to topics addressed with the use of formularies and 'challenging tasks'.

La tesi si propone di indagare l'utilizzo dei formulari nell'insegnamento della matematica nelle scuole superiori misurando se l'uso dei formulari diminuisca i livelli di ansia da matematica e migliori la memoria a lungo termine per quanto riguarda gli argomenti affrontati con l'uso di formulari e "challenging task"

"Teaching with formularies and its effects on long-term memory and math anxiety"

BRAVI, SEBASTIANO NICOLA FORTUNATO
2023/2024

Abstract

The aim of this thesis is to investigate the use of formularies in high school mathematics teaching by measuring whether the use of formularies decreases levels of mathematics anxiety and improves long-term memory with regard to topics addressed with the use of formularies and 'challenging tasks'.
2023
"Teaching with formularies and its effects on long-term memory and math anxiety"
La tesi si propone di indagare l'utilizzo dei formulari nell'insegnamento della matematica nelle scuole superiori misurando se l'uso dei formulari diminuisca i livelli di ansia da matematica e migliori la memoria a lungo termine per quanto riguarda gli argomenti affrontati con l'uso di formulari e "challenging task"
Formularies
Math-anxiety
Memory
Education
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Tesi Sebastiano Nicola Fortunato Bravi.pdf

accesso aperto

Dimensione 840.43 kB
Formato Adobe PDF
840.43 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/64775