This thesis aims to understand the relationship between sleep restriction and adaptive cognitive control through the administration of a go/no go task. Specifically, it seeks to analyze whether sleep-deprived individuals can learn the experiment's pattern, that is, predict the sequence of go/no go trials over time.

La tesi verte a comprendere la relazione esistente tra la restrizione del sonno e il controllo cognitivo adattivo tramite la somministrazione di un compito go/no go. In particolare si vuole analizzare se le persone sonno deprivate riescono ad apprendere lo schema dell'esperimento ovvero prevedere la sequenza dei trial go/no go al trascorrere del tempo.

Restrizione di sonno e controllo cognitivo adattivo: il ruolo dell’apprendimento

BINOTTO, VALERIA
2023/2024

Abstract

This thesis aims to understand the relationship between sleep restriction and adaptive cognitive control through the administration of a go/no go task. Specifically, it seeks to analyze whether sleep-deprived individuals can learn the experiment's pattern, that is, predict the sequence of go/no go trials over time.
2023
Sleep restriction and adaptive cognitive control: the role of learning
La tesi verte a comprendere la relazione esistente tra la restrizione del sonno e il controllo cognitivo adattivo tramite la somministrazione di un compito go/no go. In particolare si vuole analizzare se le persone sonno deprivate riescono ad apprendere lo schema dell'esperimento ovvero prevedere la sequenza dei trial go/no go al trascorrere del tempo.
Sleep deprivation
cognitive control
inibition
learning
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
TesiBinottoValeria_10_06.pdf

accesso aperto

Dimensione 472.01 kB
Formato Adobe PDF
472.01 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/66112