Through the exposition and analysis of a local event personally organized in the year 2020, called "Desidera", the theories affirming the importance of school's inclusion within territorial projects aimed to improve their local realities. The aim is to highlight the importance of building a mutualistic relationship between school and territory. In conclusion, starting from this premise, from the voices of the community and the participants involved, a new festival's idea is proposed that includes, in a meaningful way, the school institution and its main actors.

Attraverso l'esposizione e l'analisi di un evento paesano personalmente realizzato nell'anno 2020, denominato "Desidera", si ricercano le teorie che affermano l'importanza dell'inclusione della scuola all'interno di progetti territoriali volti alla valorizzazione delle proprie realtà locali. Si intende, quindi, evidenziare l'importanza della costruzione di un rapporto mutualistico tra scuola e territorio. In conclusione, a partire da questo presupposto, dalle voci della comunità e dei partecipanti coinvolti, si propone una nuova idea di festival che includa in modo significativo l'ente scuola e i suoi principali attori.

DESIDERA: UNA PROPOSTA DI FESTIVAL Come creare un rapporto mutualistico tra scuola e territorio

SANTAGIULIANA, GLORIA
2023/2024

Abstract

Through the exposition and analysis of a local event personally organized in the year 2020, called "Desidera", the theories affirming the importance of school's inclusion within territorial projects aimed to improve their local realities. The aim is to highlight the importance of building a mutualistic relationship between school and territory. In conclusion, starting from this premise, from the voices of the community and the participants involved, a new festival's idea is proposed that includes, in a meaningful way, the school institution and its main actors.
2023
DESIDERA: A FESTIVAL PROPOSAL How to create a mutualistic relationship between school and territory
Attraverso l'esposizione e l'analisi di un evento paesano personalmente realizzato nell'anno 2020, denominato "Desidera", si ricercano le teorie che affermano l'importanza dell'inclusione della scuola all'interno di progetti territoriali volti alla valorizzazione delle proprie realtà locali. Si intende, quindi, evidenziare l'importanza della costruzione di un rapporto mutualistico tra scuola e territorio. In conclusione, a partire da questo presupposto, dalle voci della comunità e dei partecipanti coinvolti, si propone una nuova idea di festival che includa in modo significativo l'ente scuola e i suoi principali attori.
Scuola
Territorio
Comunità
Service-Learning
Festival
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Santagiuliana_Gloria.pdf

accesso riservato

Dimensione 6.17 MB
Formato Adobe PDF
6.17 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/66906