This thesis aims to investigate whether there is a correlation between an individual's personality and the set of values ​​that they seek in their products. Focusing attention on sustainable (or green), an increasingly contemporary and widespread topic among companies, including international ones, in the restourants sector which, especially in Italy, is quite sensitive to the values ​​of its customers. To do this, a questionnaire was developed, consisting of 72 items and divided into 3 chapters.

Questa tesi vuole indagare se esiste una correlazione tra la personalità di un individuo e l’insieme dei valori che questo ricerca nei propri prodotti di consumo. Concentrando l’attenzione al sostenibile (o green), argomento sempre più contemporaneo e diffuso tra le aziende, anche internazionali, nel settore della ristorazione che, specie in Italia, risulta alquanto sensibile ai valori dei propri clienti. Per fare ciò è stato sviluppato un questionario, composto da 72 item e suddiviso in 3 capitoli.

Sostenibilità e personalità a tavola: studio della correlazione tra personalità e valore della sostenibilità nella ristorazione italiana

BRIGO, LEONARDO
2023/2024

Abstract

This thesis aims to investigate whether there is a correlation between an individual's personality and the set of values ​​that they seek in their products. Focusing attention on sustainable (or green), an increasingly contemporary and widespread topic among companies, including international ones, in the restourants sector which, especially in Italy, is quite sensitive to the values ​​of its customers. To do this, a questionnaire was developed, consisting of 72 items and divided into 3 chapters.
2023
Sustainability and personality at the table: A study of the correlation betwen personality and the value of sustainability in Italian restaurants
Questa tesi vuole indagare se esiste una correlazione tra la personalità di un individuo e l’insieme dei valori che questo ricerca nei propri prodotti di consumo. Concentrando l’attenzione al sostenibile (o green), argomento sempre più contemporaneo e diffuso tra le aziende, anche internazionali, nel settore della ristorazione che, specie in Italia, risulta alquanto sensibile ai valori dei propri clienti. Per fare ciò è stato sviluppato un questionario, composto da 72 item e suddiviso in 3 capitoli.
Big Five
Comportamento
Ristorazione
Personalità
Sostenibilità
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/68761