This thesis aims to investigate whether there is a correlation between an individual's personality and the set of values that they seek in their products. Focusing attention on sustainable (or green), an increasingly contemporary and widespread topic among companies, including international ones, in the restourants sector which, especially in Italy, is quite sensitive to the values of its customers. To do this, a questionnaire was developed, consisting of 72 items and divided into 3 chapters.
Questa tesi vuole indagare se esiste una correlazione tra la personalità di un individuo e l’insieme dei valori che questo ricerca nei propri prodotti di consumo. Concentrando l’attenzione al sostenibile (o green), argomento sempre più contemporaneo e diffuso tra le aziende, anche internazionali, nel settore della ristorazione che, specie in Italia, risulta alquanto sensibile ai valori dei propri clienti. Per fare ciò è stato sviluppato un questionario, composto da 72 item e suddiviso in 3 capitoli.
Sostenibilità e personalità a tavola: studio della correlazione tra personalità e valore della sostenibilità nella ristorazione italiana
BRIGO, LEONARDO
2023/2024
Abstract
This thesis aims to investigate whether there is a correlation between an individual's personality and the set of values that they seek in their products. Focusing attention on sustainable (or green), an increasingly contemporary and widespread topic among companies, including international ones, in the restourants sector which, especially in Italy, is quite sensitive to the values of its customers. To do this, a questionnaire was developed, consisting of 72 items and divided into 3 chapters.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Brigo_Leonardo.pdf
accesso aperto
Dimensione
5.57 MB
Formato
Adobe PDF
|
5.57 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/68761