In the paper, some objections to the musical formalism of Hanslick and Kivy are presented, leading to musical phenomenology, thanks to the contribution of Merleau Ponty's philosophy and the developments of Michel Imberty and Sergiu Celibidache.
Nell’elaborato si presentano alcune obiezioni al formalismo musicale di Hanslick e Kivy, per approdare alla fenomenologia musicale, grazie al contributo della filosofia di Merleau Ponty ed alle evoluzioni di Michel Imberty e Sergiu Celibidache.
Come acqua che scorre. Dal Formalismo alla Fenomenologia della musica.
MASTRODONATO, AMELIA
2023/2024
Abstract
In the paper, some objections to the musical formalism of Hanslick and Kivy are presented, leading to musical phenomenology, thanks to the contribution of Merleau Ponty's philosophy and the developments of Michel Imberty and Sergiu Celibidache.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Tesi Scienze Filosofiche Amelia Mastrodonato - Come acqua che scorre.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.27 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.27 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
https://hdl.handle.net/20.500.12608/68988