INTRODUCTION CHAPTER 1. THE METACOGNITIONS QUESTIONNAIRE (MCQ) 1.1 Metacognitions Questionnaire (MCQ and MCQ-30) 1.2 Metacognitions Questionnaire Adolescent Version (MCQ-A) 1.3 Metacognitions Questionnaire for Children (MCQ-C) CHAPTER 2. PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE METACOGNITIONS QUESTIONNAIRE FOR CHILDREN (MCQ-C) 2.1 Factor Analysis 2.2 Reliability 2.3 Validity 2.4 Effect of age and gender CHAPTER 3. CONCLUSIONS AND DISCUSSIONS 3.1 Results and Discussion 3.2 Limitations of the Instrument and Future Directions BIBLIOGRAPHY

INTRODUZIONE CAPITOLO 1. IL METACOGNITIONS QUESTIONNAIRE (MCQ) 1.1 Metacognitions Questionnaire (MCQ e MCQ-30) 1.2 Metacognitions Questionnaire Adolescent version (MCQ-A) 1.3 Metacognitions Questionnaire for Children (MCQ-C) CAPITOLO 2. PROPRIETÀ PSICOMETRICHE METACOGNITIONS QUESTIONNAIRE FOR CHILDREN (MCQ-C) 2.1 Analisi fattoriale 2.2 Affidabilità 2.3 Validità 2.4 Effetto dell'età e del genere CAPITOLO 3. CONCLUSIONI E DISCUSSIONI 3.1 Risultati e discussione 3.2 Limiti dello strumento e possibili scorci futuri BIBLIOGRAFIA

Proprietà psicometriche del Metacognitions Questionnaire for Children (MCQ-C): Una revisione della letteratura

RINALDO, ILARIA
2023/2024

Abstract

INTRODUCTION CHAPTER 1. THE METACOGNITIONS QUESTIONNAIRE (MCQ) 1.1 Metacognitions Questionnaire (MCQ and MCQ-30) 1.2 Metacognitions Questionnaire Adolescent Version (MCQ-A) 1.3 Metacognitions Questionnaire for Children (MCQ-C) CHAPTER 2. PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE METACOGNITIONS QUESTIONNAIRE FOR CHILDREN (MCQ-C) 2.1 Factor Analysis 2.2 Reliability 2.3 Validity 2.4 Effect of age and gender CHAPTER 3. CONCLUSIONS AND DISCUSSIONS 3.1 Results and Discussion 3.2 Limitations of the Instrument and Future Directions BIBLIOGRAPHY
2023
Psychometric properties of the Metacognitions Questionnaire for Children (MCQ-C): A literature review
INTRODUZIONE CAPITOLO 1. IL METACOGNITIONS QUESTIONNAIRE (MCQ) 1.1 Metacognitions Questionnaire (MCQ e MCQ-30) 1.2 Metacognitions Questionnaire Adolescent version (MCQ-A) 1.3 Metacognitions Questionnaire for Children (MCQ-C) CAPITOLO 2. PROPRIETÀ PSICOMETRICHE METACOGNITIONS QUESTIONNAIRE FOR CHILDREN (MCQ-C) 2.1 Analisi fattoriale 2.2 Affidabilità 2.3 Validità 2.4 Effetto dell'età e del genere CAPITOLO 3. CONCLUSIONI E DISCUSSIONI 3.1 Risultati e discussione 3.2 Limiti dello strumento e possibili scorci futuri BIBLIOGRAFIA
MCQ-C
Validità
Affidabilità
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Rinaldo_Ilaria.pdf

accesso aperto

Dimensione 568.74 kB
Formato Adobe PDF
568.74 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/70046