The aim of this thesis is to explain the process of premiumization that always many brands are adopting. This phenomenon, however, has some basis from which to start: there can be no premium brand without the shape of the brand. In the structure of the different chapters, therefore, we will analyze the process through which a "signature" effectively becomes a brand, as it creates value for itself and for the consumer; digital and "analog" communication strategies that allow you to reach the desired goals; an explanation of the phenomenon of premiumization, to which will then be presented a real case study of a commercial activity of the Veronese who presented the need to recognize premium brand in its phase of commercial expansion.

La presente tesi ha l’obiettivo di spiegare il processo di premiumizzazione che sempre molti brand stanno adottando. Questo fenomeno ha però delle basi da cui partire: non ci può essere premium brand senza che esista la forma del brand. Nella struttura dei diversi capitoli, quindi, si analizzerà il processo attraverso il quale una “firma” diventa effettivamente brand, come crea valore per sé e per il consumatore; le strategie comunicative digitali e “analogiche” che permettono di giungere ai traguardi desiderati; una spiegazione del fenomeno di premiumizzazione, al quale poi sarà presentato un caso studio reale di un’attività commerciale del veronese che ha presentato la necessità di riconoscersi premium brand nella sua fase di espansione commerciale.

Il premium Brand: strategie di espansione commerciale, il caso "Camplin S.r.l"

COTA, NICOLA
2023/2024

Abstract

The aim of this thesis is to explain the process of premiumization that always many brands are adopting. This phenomenon, however, has some basis from which to start: there can be no premium brand without the shape of the brand. In the structure of the different chapters, therefore, we will analyze the process through which a "signature" effectively becomes a brand, as it creates value for itself and for the consumer; digital and "analog" communication strategies that allow you to reach the desired goals; an explanation of the phenomenon of premiumization, to which will then be presented a real case study of a commercial activity of the Veronese who presented the need to recognize premium brand in its phase of commercial expansion.
2023
The premium brand: commercial expansion strategies, the case "Camplin s.r.l"
La presente tesi ha l’obiettivo di spiegare il processo di premiumizzazione che sempre molti brand stanno adottando. Questo fenomeno ha però delle basi da cui partire: non ci può essere premium brand senza che esista la forma del brand. Nella struttura dei diversi capitoli, quindi, si analizzerà il processo attraverso il quale una “firma” diventa effettivamente brand, come crea valore per sé e per il consumatore; le strategie comunicative digitali e “analogiche” che permettono di giungere ai traguardi desiderati; una spiegazione del fenomeno di premiumizzazione, al quale poi sarà presentato un caso studio reale di un’attività commerciale del veronese che ha presentato la necessità di riconoscersi premium brand nella sua fase di espansione commerciale.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/70190