The thesis aims to describe and analyze the marketing and sponsorship strategies of the Red Bull company, then focusing on the practical case of the "Red Bull model" in football. In the first part of the thesis will be given a general overview of the theory regarding marketing, sponsorship and their strategies. Subsequently, the practical strategies of Red Bull will be studied, arriving at the case in the football sector.
L’elaborato ha l’obiettivo di descrivere e analizzare le strategie di marketing e di sponsorizzazione dell'azienda Red Bull, concentrandosi poi nel caso pratico del "modello Red Bull" nel mondo del calcio. Nella prima parte della tesi verrà data una panoramica generale della teoria che riguarda il marketing, la sponsorizzazione e le loro strategie. Successivamente, verranno studiate le strategie pratiche della Red Bull, arrivando al caso nel settore del calcio.
Il marketing della Red Bull: strategie di sponsorizzazione e analisi del "modello Red Bull" nel calcio
IZZILLO, CHRISTIAN
2023/2024
Abstract
The thesis aims to describe and analyze the marketing and sponsorship strategies of the Red Bull company, then focusing on the practical case of the "Red Bull model" in football. In the first part of the thesis will be given a general overview of the theory regarding marketing, sponsorship and their strategies. Subsequently, the practical strategies of Red Bull will be studied, arriving at the case in the football sector.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/70198