The thesis will deal with the theme of education today and the importance of knowing how to say no to children. It will explain how to remain firm in decisions and gentle to foster the development of collaboration and self-discipline. It will expose the importance of emotional intelligence, giving weight to the ability to say no to children and to communicate with them.

Nella tesi si andrà a trattare il tema dell'educazione oggi e dell'importanza del saper dire di no ai bambini. Spiegherà come come mantenersi fermi nelle decisioni e gentili per favorirne lo sviluppo della collaborazione e dell'autodisciplina. Esporrà l'importanza dell'intelligenza emotiva, dando peso al saper dire di no ai bambini e alla comunicazione con loro.

Aiutare i bambini a crescere: l'educatore e il saper dire di no

PERUZZI, ANGELICA
2023/2024

Abstract

The thesis will deal with the theme of education today and the importance of knowing how to say no to children. It will explain how to remain firm in decisions and gentle to foster the development of collaboration and self-discipline. It will expose the importance of emotional intelligence, giving weight to the ability to say no to children and to communicate with them.
2023
Helping children growing: The educator and knowing to say no
Nella tesi si andrà a trattare il tema dell'educazione oggi e dell'importanza del saper dire di no ai bambini. Spiegherà come come mantenersi fermi nelle decisioni e gentili per favorirne lo sviluppo della collaborazione e dell'autodisciplina. Esporrà l'importanza dell'intelligenza emotiva, dando peso al saper dire di no ai bambini e alla comunicazione con loro.
bambini
educazione
dire di no
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Peruzzi_Angelica.pdf

accesso riservato

Dimensione 860.54 kB
Formato Adobe PDF
860.54 kB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/74539