The purpose of this thesis is to explore, at first, what is the general framework of sex education in Italy and Europe, both from the normative point of view and in terms of the theoretical context, and then to move on to a more focused look toward the awareness of what is the current situation at preschool and elementary school in our country. Data collected through a survey distributed to a sample of teachers in the Veneto region are analyzed, which aims at exploring teachers' beliefs and perceptions towards sex education delivered in the school context.
Lo scopo di questa tesi è quello di indagare, in un primo momento quale sia il quadro generale dell’educazione sessuale in Italia ed in Europa, sia dal punto di vista normativo sia per quanto riguarda il contesto teorico, per poi passare ad uno sguardo più mirato verso la conoscenza di quella che è la situazione attuale alla scuola dell’infanzia ed alla scuola primaria nel nostro Paese. Vengono analizzati i dati raccolti tramite un questionario distribuito ad un campione di docenti in Veneto che mira all’esplorazione delle credenze e delle percezioni degli insegnanti nei confronti dell’educazione sessuale svolta nel contesto scolastico.
Quale educazione sessuale nella scuola dell'infanzia e nella scuola primaria in Italia? Un'indagine esplorativa sulle credenze e le percezioni degli insegnanti in Veneto
CENSI, MARIANNA
2023/2024
Abstract
The purpose of this thesis is to explore, at first, what is the general framework of sex education in Italy and Europe, both from the normative point of view and in terms of the theoretical context, and then to move on to a more focused look toward the awareness of what is the current situation at preschool and elementary school in our country. Data collected through a survey distributed to a sample of teachers in the Veneto region are analyzed, which aims at exploring teachers' beliefs and perceptions towards sex education delivered in the school context.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Censi_Marianna.pdf
accesso aperto
Dimensione
3.7 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.7 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/75442