The study aims to use the SELFIE tool, developed by the European Commission, to investigate the digital skills of primary school teachers at the Comprehensive Institute 9 of Vicenza. First, the historical evolution that has gradually introduced digitization in schools will be analyzed. Then, the SELFIE tool and its implementation will be presented. The obtained results will be analyzed, and finally, an improvement plan will be proposed.
L'elaborato si propone di utilizzare lo strumento SELFIE, della Commissione Europea, per indagare le competenze digitali degli insegnanti della scuola Primaria presso l'Istituto Comprensivo 9 di Vicenza. Sarà dapprima analizzata l'evoluzione storica che ha introdotto gradualmente la digitalizzazione nelle scuole. Successivamente verrà presentato lo strumento SELFIE e la sua somministrazione. Verranno quindi analizzati i risultati ottenuti ed infine sarà proposto un piano di miglioramento.
SELFIE: uno sguardo alle competenze digitali degli insegnanti della scuola primaria. Indagine presso l’IC 9 di Vicenza.
FOLADORE, SEBASTIANO
2023/2024
Abstract
The study aims to use the SELFIE tool, developed by the European Commission, to investigate the digital skills of primary school teachers at the Comprehensive Institute 9 of Vicenza. First, the historical evolution that has gradually introduced digitization in schools will be analyzed. Then, the SELFIE tool and its implementation will be presented. The obtained results will be analyzed, and finally, an improvement plan will be proposed.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Foladore_Sebastiano.pdf
accesso riservato
Dimensione
1.48 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.48 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/75453