eTwinning is a free-to-use online platform that consists of a dedicated space for teachers and school staff to collaborate on national and international education projects. Within the platform, it is therefore possible to get in touch with other schools across Europe by organising classes to carry out activities, communicate with other teachers through online peer groups, and stay up-to-date on current topics that may be of interest to teachers. Those just mentioned are the main features of the platform, which presents itself as a complex network of functionalities allowing the teacher to interface with a virtual community aiming at lifelong learning in an inclusive and technologically advanced environment. Through the reading of the thesis, it will be possible to discover the structure of the platform, the advantages of its use and the pedagogical foundations.
eTwinning è una piattaforma online fruibile gratuitamente, che consiste in uno spazio dedicato al personale docente e scolastico ai fini di collaborare nella realizzazione di progetti didattici nazionali e internazionali. All’interno della piattaforma è pertanto possibile mettersi in contatto con altre scuole di tutta Europa organizzandosi con altre classi per svolgere attività, comunicare con altri docenti tramite gruppi online di pari, e rimanere aggiornati su temi di attualità che possano interessare i docenti. Quelle appena citate sono le principali caratteristiche della piattaforma, la quale si presenta come una rete complessa di funzionalità che consentono al docente di interfacciarsi ad una comunità virtuale che mira alla formazione permanente in un ambiente inclusivo e tecnologicamente avanzato. Attraverso la lettura dell’elaborato di tesi sarà possibile scoprire la struttura della piattaforma, i vantaggi del suo utilizzo e le modalità per la realizzazione di un progetto.
Studio della piattaforma eTwinning come risorsa digitale per la didattica
PAPA, SOFIA
2023/2024
Abstract
eTwinning is a free-to-use online platform that consists of a dedicated space for teachers and school staff to collaborate on national and international education projects. Within the platform, it is therefore possible to get in touch with other schools across Europe by organising classes to carry out activities, communicate with other teachers through online peer groups, and stay up-to-date on current topics that may be of interest to teachers. Those just mentioned are the main features of the platform, which presents itself as a complex network of functionalities allowing the teacher to interface with a virtual community aiming at lifelong learning in an inclusive and technologically advanced environment. Through the reading of the thesis, it will be possible to discover the structure of the platform, the advantages of its use and the pedagogical foundations.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Papa_Sofia.pdf
accesso aperto
Dimensione
4.16 MB
Formato
Adobe PDF
|
4.16 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/75473