The construct of self-compassion is recent in the field of psychology and well-being, defined by Kristin Neff as a form of compassion for inward-facing experience, an effective and productive way to approaching distressing thoughts and emotions. The research involved a sample of 94 teachers who participated in a training on self-compassion. The tools used include the Self-Compassion Scale (SCS) and Teaching Styles (SIS), assessment questionnaires to collect qualitative data. The procedure involved administering these instruments before and after training, in order to evaluate the changes that have occured. The results highlight how self-compassion can have a positive impact teachers' well-being, fostering a classroom climate more positive and supportive. This paper contributes to the existing literature by emphasizing the importance of integrating self-compassion practices in programs training for teachers, so as to increase positive relationships and teaching quality. The results of this research appear to be limited and not sufficiently corroborated by the analysis carried out. Therefore, it is considered necessary further studies and in-depth studies in order to validate conclusions outlined.

Il costrutto di autocompassione è recente nell’ambito psicologico e del benessere, definito da Kristin Neff come una forma di compassione per l’esperienza rivolta verso l’interno, un modo efficace e produttivo per avvicinarsi a pensieri ed emozioni angoscianti. La ricerca ha coinvolto un campione di 94 docenti che hanno partecipato ad un training sull’autocompassione. Gli strumenti utilizzati includono la Self-Compassion Scale (SCS) e Stili di Insegnamento (SIS), questionari di valutazione per raccogliere dati qualitativi. La procedura ha previsto la somministrazione di questi strumenti prima e dopo il training, così da valutare i cambiamenti avvenuti. I risultati evidenziano come l’autocompassione possa avere un impatto positivo significativo sul benessere degli insegnanti, favorendo un clima di classe più positivo e supportivo. Questo elaborato contribuisce alla letteratura esistente sottolineando l’importanza di integrare pratiche di autocompassione nei programmi di formazione per docenti, così da incrementare le relazioni positive e la qualità dell’insegnamento. I risultati emersi dalla presente ricerca appaiono limitati e non sufficientemente corroborati dalle analisi effettuate. Pertanto, si ritengono necessari ulteriori studi e approfondimenti al fine di validare le conclusioni delineate.

Auto-compassione e insegnamento: una proposta di intervento

BELLOMI, VIRGINIA
2023/2024

Abstract

The construct of self-compassion is recent in the field of psychology and well-being, defined by Kristin Neff as a form of compassion for inward-facing experience, an effective and productive way to approaching distressing thoughts and emotions. The research involved a sample of 94 teachers who participated in a training on self-compassion. The tools used include the Self-Compassion Scale (SCS) and Teaching Styles (SIS), assessment questionnaires to collect qualitative data. The procedure involved administering these instruments before and after training, in order to evaluate the changes that have occured. The results highlight how self-compassion can have a positive impact teachers' well-being, fostering a classroom climate more positive and supportive. This paper contributes to the existing literature by emphasizing the importance of integrating self-compassion practices in programs training for teachers, so as to increase positive relationships and teaching quality. The results of this research appear to be limited and not sufficiently corroborated by the analysis carried out. Therefore, it is considered necessary further studies and in-depth studies in order to validate conclusions outlined.
2023
Self-compassion and teaching: an intervention proposal
Il costrutto di autocompassione è recente nell’ambito psicologico e del benessere, definito da Kristin Neff come una forma di compassione per l’esperienza rivolta verso l’interno, un modo efficace e produttivo per avvicinarsi a pensieri ed emozioni angoscianti. La ricerca ha coinvolto un campione di 94 docenti che hanno partecipato ad un training sull’autocompassione. Gli strumenti utilizzati includono la Self-Compassion Scale (SCS) e Stili di Insegnamento (SIS), questionari di valutazione per raccogliere dati qualitativi. La procedura ha previsto la somministrazione di questi strumenti prima e dopo il training, così da valutare i cambiamenti avvenuti. I risultati evidenziano come l’autocompassione possa avere un impatto positivo significativo sul benessere degli insegnanti, favorendo un clima di classe più positivo e supportivo. Questo elaborato contribuisce alla letteratura esistente sottolineando l’importanza di integrare pratiche di autocompassione nei programmi di formazione per docenti, così da incrementare le relazioni positive e la qualità dell’insegnamento. I risultati emersi dalla presente ricerca appaiono limitati e non sufficientemente corroborati dalle analisi effettuate. Pertanto, si ritengono necessari ulteriori studi e approfondimenti al fine di validare le conclusioni delineate.
Self-compassion
Teaching
Intervention
Well-being
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/79580