Earthquakes can have severe consequences for children’s mental health. Based on existing evidence, this dissertation aims to describe a series of strategies and interventions that have been shown to be effective in reducing children’s psychological distress after earthquakes, such as psychological counseling, family support, school education, community care, government policy improvement, and social support. At the same time, this article specifically introduces sandplay therapy, breathing training method, and IVR SG earthquake emergency training system, so that relevant staff and volunteers can have easy-to-operate and implementable methods to refer to before and after the earthquake, and can quickly carry out psychological intervention for relevant children.

I terremoti possono avere gravi conseguenze per la salute mentale dei bambini. Sulla base delle prove esistenti, questa tesi mira a descrivere una serie di strategie e interventi che si sono dimostrati efficaci nel ridurre il disagio psicologico dei bambini dopo i terremoti, come la consulenza psicologica, il sostegno familiare, l'istruzione scolastica, l'assistenza alla comunità, il miglioramento delle politiche governative e il supporto sociale. Allo stesso tempo, questo articolo introduce specificamente la terapia con la sabbia, il metodo di allenamento della respirazione e il sistema di formazione di emergenza sismica IVR SG, in modo che il personale e i volontari interessati possano disporre di metodi facili da usare e implementabili a cui fare riferimento prima e dopo il terremoto e possano eseguire rapidamente interventi psicologici per i bambini interessati.

The impact of earthquakes on children's mental health and intervention strategies

WANG, MINGDI
2024/2025

Abstract

Earthquakes can have severe consequences for children’s mental health. Based on existing evidence, this dissertation aims to describe a series of strategies and interventions that have been shown to be effective in reducing children’s psychological distress after earthquakes, such as psychological counseling, family support, school education, community care, government policy improvement, and social support. At the same time, this article specifically introduces sandplay therapy, breathing training method, and IVR SG earthquake emergency training system, so that relevant staff and volunteers can have easy-to-operate and implementable methods to refer to before and after the earthquake, and can quickly carry out psychological intervention for relevant children.
2024
The impact of earthquakes on children's mental health and intervention strategies
I terremoti possono avere gravi conseguenze per la salute mentale dei bambini. Sulla base delle prove esistenti, questa tesi mira a descrivere una serie di strategie e interventi che si sono dimostrati efficaci nel ridurre il disagio psicologico dei bambini dopo i terremoti, come la consulenza psicologica, il sostegno familiare, l'istruzione scolastica, l'assistenza alla comunità, il miglioramento delle politiche governative e il supporto sociale. Allo stesso tempo, questo articolo introduce specificamente la terapia con la sabbia, il metodo di allenamento della respirazione e il sistema di formazione di emergenza sismica IVR SG, in modo che il personale e i volontari interessati possano disporre di metodi facili da usare e implementabili a cui fare riferimento prima e dopo il terremoto e possano eseguire rapidamente interventi psicologici per i bambini interessati.
Earthquake
Children
mental health
Impacts
Intervention
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Wang_Mingdi.pdf

accesso riservato

Dimensione 866.28 kB
Formato Adobe PDF
866.28 kB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/82478