In Buddism, the relationship between the master and disciple is essential for transmitting the Buddist teachings. This relationship is characterised by a deep respect and trust between both parties. In traditional Western educational systems, the master-student relationship is usually defined by a formal and academic context. The main focus is predominantly on the acquisition of theoretical knowledge and practical skills. To combine these two concepts means to adapt an integrated approach that respects both the personal-spiritual experience and the theological-critical knowledge.

Nel buddismo, la relazione maestro-discepolo è essenziale per la trasmissione degli insegnamenti buddisti. Questa relazione è caratterizzata da un profondo rispetto e fiducia reciproca. Nella tradizione educativa occidentale la relazione insegnante-studente è spesso strutturata in un contesto formale e accademico. Il focus è prevalentemente sull'acquisizione di conoscenze teoriche e competenze pratiche. Combinare queste due realtà significa adottare un approccio integrato che valorizzi sia l' esperienza personale e spirituale che la conoscenza teorica critica.

Maestro e discepolo: un confronto tra il Buddismo e la tradizione educativa occidentale.

PAGIN, DIANA
2024/2025

Abstract

In Buddism, the relationship between the master and disciple is essential for transmitting the Buddist teachings. This relationship is characterised by a deep respect and trust between both parties. In traditional Western educational systems, the master-student relationship is usually defined by a formal and academic context. The main focus is predominantly on the acquisition of theoretical knowledge and practical skills. To combine these two concepts means to adapt an integrated approach that respects both the personal-spiritual experience and the theological-critical knowledge.
2024
Master and disciple: a comparison between Buddhism and the western educational tradition.
Nel buddismo, la relazione maestro-discepolo è essenziale per la trasmissione degli insegnamenti buddisti. Questa relazione è caratterizzata da un profondo rispetto e fiducia reciproca. Nella tradizione educativa occidentale la relazione insegnante-studente è spesso strutturata in un contesto formale e accademico. Il focus è prevalentemente sull'acquisizione di conoscenze teoriche e competenze pratiche. Combinare queste due realtà significa adottare un approccio integrato che valorizzi sia l' esperienza personale e spirituale che la conoscenza teorica critica.
Buddismo
Educazione
filosofia
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Pagin Diana.pdf

Accesso riservato

Dimensione 20.43 MB
Formato Adobe PDF
20.43 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/83251