This text presents a study conducted between 2023 and 2024 in some primary schools and preschools in northern Italy, as a part of the project “The influence of the children's nonverbal communication” promoted by professors Luciana Carraro and Luigi Castelli. The aim is to understand the role of nonverbal communication by reference-model adults in encouraging or discouraging inter-ethnic discrimination in children between the ages of 4 and 8.
Il presente testo espone uno studio condotto tra il 2023 e il 2024 in alcune scuole dell’infanzia e primarie del Nord Italia, nel contesto del progetto “L’influenza della comunicazione non verbale dei bambini” promosso dalla prof.ssa Luciana Carraro e dal prof. Luigi Castelli. L'obiettivo consiste nel comprendere il ruolo della comunicazione non verbale degli adulti di riferimento nell'incentivare o disincentivare la discriminazione inter-etnica nei bambini tra i 4 e gli 8 anni.
Il ruolo della comunicazione non verbale delle figure di riferimento nella formazione di atteggiamenti inter-gruppi e intra-gruppo in età evolutiva
GALLI, GIOVANNA
2024/2025
Abstract
This text presents a study conducted between 2023 and 2024 in some primary schools and preschools in northern Italy, as a part of the project “The influence of the children's nonverbal communication” promoted by professors Luciana Carraro and Luigi Castelli. The aim is to understand the role of nonverbal communication by reference-model adults in encouraging or discouraging inter-ethnic discrimination in children between the ages of 4 and 8.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Galli_Giovanna_pdfA.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.07 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.07 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/85046