This paper introduces the Control-Mastery Theory (CMT) developed by Joseph Weiss, exploring the main aspects and fundamental assumptions of the theory. In particular, the paper aims to present empirical research and a clinical illustration concerning tests directed at the therapist, in order to provide the reader with greater clarity regarding the therapeutic processes supported by CMT.

Con il presente elaborato si introduce la Control-Mastery Theory (CMT) di Joseph Weiss, indagando gli aspetti principali e gli assunti di base della teoria stessa. In particolare, l'elaborato si propone di presentare delle ricerche empiriche e un'illustrazione clinica in merito ai test al terapeuta, al fine di dare al lettore una maggiore chiarezza riguardo ai processi terapeutici sostenuti dalla CMT.

I test al terapeuta: un'indagine empirica attraverso la Control-Mastery Theory di Joseph Weiss

FILIPPI, MARTINA
2024/2025

Abstract

This paper introduces the Control-Mastery Theory (CMT) developed by Joseph Weiss, exploring the main aspects and fundamental assumptions of the theory. In particular, the paper aims to present empirical research and a clinical illustration concerning tests directed at the therapist, in order to provide the reader with greater clarity regarding the therapeutic processes supported by CMT.
2024
The Tests to the Therapist: An Empirical Investigation through Joseph Weiss's Control-Mastery Theory
Con il presente elaborato si introduce la Control-Mastery Theory (CMT) di Joseph Weiss, indagando gli aspetti principali e gli assunti di base della teoria stessa. In particolare, l'elaborato si propone di presentare delle ricerche empiriche e un'illustrazione clinica in merito ai test al terapeuta, al fine di dare al lettore una maggiore chiarezza riguardo ai processi terapeutici sostenuti dalla CMT.
Test al terapeuta
Joseph Weiss
CMT
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Filippi_Martina.pdf

accesso aperto

Dimensione 502.21 kB
Formato Adobe PDF
502.21 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/86633