The following dissertation aims to investigate how gender expectations influence the enactment of risky sexual behaviour during adolescence through a critical review of the scientific literature available to date. The goal is to understand the socio-cultural dynamics that fuel sexual vulnerability in adolescence, while promoting reflection on the importance of sexual and affective education for preventive purposes.
La seguente tesi di laurea si propone di indagare in che modo le aspettative di genere influenzano la messa in atto di comportamenti sessuali a rischio durante l'adolescenza attraverso una revisione critica della letteratura scientifica ad oggi disponibile. L'obiettivo è quello di comprendere le dinamiche socioculturali che alimentano la vulnerabilità sessuale in adolescenza, promuovendo al contempo una riflessione sull'importanza di un'educazione sessuale e affettiva a fini preventivi.
Adolescenza e sessualità: il ruolo delle aspettative di genere nei comportamenti sessuali a rischio
FORZA, VERONICA
2024/2025
Abstract
The following dissertation aims to investigate how gender expectations influence the enactment of risky sexual behaviour during adolescence through a critical review of the scientific literature available to date. The goal is to understand the socio-cultural dynamics that fuel sexual vulnerability in adolescence, while promoting reflection on the importance of sexual and affective education for preventive purposes.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Forza_Veronica.pdf
accesso aperto
Dimensione
537.04 kB
Formato
Adobe PDF
|
537.04 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/86639