The thesis research aims to explore the development of language skills following storytelling interventions. Specifically, the objective of the study focuses on measuring comprehension, rapid naming, and sentence repetition abilities. These skills were assessed in a sample of children aged between 4 and 5 years who participated in regular storytelling sessions, which were also supported by images, sounds, and videos. Additionally, from a psychological perspective, the study examined the relationship between these sessions and any subsequent improvement in socio-emotional skills.
La ricerca di tesi è volta ad approfondire lo sviluppo delle competenze linguistiche in seguito ad interventi di storytelling. In particolare, l’obbiettivo della ricerca si concentra sulla misurazione delle capacità di comprensione, denominazione rapida e ripetizione di frasi. Queste competenze sono state misurate all’interno di un campione di bambini con un’età compresa tra i 4 e i 5 anni di età e che partecipavano a regolari di sessioni di storytelling, realizzate anche con il supporto di immagini, suoni e video. Inoltre, da un punto di vista psicologico, è stata approfondita la relazione tra questi incontri e l’eventuale successivo miglioramento di capacità socio-emotive.
Lo storytelling a sostegno dello sviluppo linguistico e socio-emotivo in bambini di 4-5 anni
BAESSO, ELEONORA
2024/2025
Abstract
The thesis research aims to explore the development of language skills following storytelling interventions. Specifically, the objective of the study focuses on measuring comprehension, rapid naming, and sentence repetition abilities. These skills were assessed in a sample of children aged between 4 and 5 years who participated in regular storytelling sessions, which were also supported by images, sounds, and videos. Additionally, from a psychological perspective, the study examined the relationship between these sessions and any subsequent improvement in socio-emotional skills.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Baesso_Eleonora.pdf
accesso aperto
Dimensione
918.77 kB
Formato
Adobe PDF
|
918.77 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/96162