Starting from a historical excursus, motivation is analyzed from the point of view of behaviorist, cognitive and interactionist models. Explaining the difference between motivation, volition and needs, we move to a practical view of motivation, recounting various types of activities and techniques that motivate lower secondary school learners. In conclusion, the theme of motivation is developed starting from the internship experience by describing the activities carried out with individual students or groups of students.

Partendo da un excursus storico, si analizza la motivazione da un punto di vista dei modelli comportamentisti, cognitivisti e interazionisti. Spiegando la differenza tra motivazione, volizione e bisogni, si passa a una visione pratica della motivazione, raccontando vari tipi di attività e tecniche che motivano i discenti della scuola secondaria di primo grado. In conclusione, si sviluppa il tema della motivazione a partire dall'esperienza di tirocinio descrivendo le attività svolte con singoli allievi o gruppi di studenti.

La motivazione all'apprendimento in studenti di scuola secondaria di primo grado

SILVESTRIN, CAMILLA
2021/2022

Abstract

Starting from a historical excursus, motivation is analyzed from the point of view of behaviorist, cognitive and interactionist models. Explaining the difference between motivation, volition and needs, we move to a practical view of motivation, recounting various types of activities and techniques that motivate lower secondary school learners. In conclusion, the theme of motivation is developed starting from the internship experience by describing the activities carried out with individual students or groups of students.
2021
Learning motivation among middle school students
Partendo da un excursus storico, si analizza la motivazione da un punto di vista dei modelli comportamentisti, cognitivisti e interazionisti. Spiegando la differenza tra motivazione, volizione e bisogni, si passa a una visione pratica della motivazione, raccontando vari tipi di attività e tecniche che motivano i discenti della scuola secondaria di primo grado. In conclusione, si sviluppa il tema della motivazione a partire dall'esperienza di tirocinio descrivendo le attività svolte con singoli allievi o gruppi di studenti.
motivazione
apprendimento
volizione
studenti
scuola
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Silvestrin_Camilla.pdf

accesso aperto

Dimensione 617.14 kB
Formato Adobe PDF
617.14 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/11721