This thesis studies the possible link between the core elements of self-regulated learning (according to the multicomponential metacognitive model), emotion and adaptability in a school and study context. In particular, this research detects a correlation between adaptability and positive achievement emotions, concentration, motivation and processing of information; some differences are highlighted between students of middle school and high school.
Il presente lavoro di tesi indaga la possibile relazione tra i fondamentali elementi dell’apprendimento autoregolato (secondo il modello metacognitivo multicomponenziale), le emozioni e l’adattabilità all’interno del contesto scolastico e di studio. In particolare, questa ricerca rileva una correlazione tra adattabilità ed achievement emotions positive, concentrazione, motivazione e capacità di elaborazione e rielaborazione delle informazioni; vengono inoltre evidenziate alcune differenze nei risultati degli studenti di scuola superiore di primo e di secondo grado.
Il ruolo delle soft skills a scuola: relazione tra adattabilità, emozioni e apprendimento auto-regolato in studenti della scuola secondaria di primo e secondo grado
PASSAGGI, MARTINA
2021/2022
Abstract
This thesis studies the possible link between the core elements of self-regulated learning (according to the multicomponential metacognitive model), emotion and adaptability in a school and study context. In particular, this research detects a correlation between adaptability and positive achievement emotions, concentration, motivation and processing of information; some differences are highlighted between students of middle school and high school.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Martina Passaggi Tesi PDF-A.pdf
accesso aperto
Dimensione
809.5 kB
Formato
Adobe PDF
|
809.5 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/30393