From the 90s we are experiencing a "revolution" in the conception of the workplace thanks to social, political, economic and psychological stimuli: think, in fact, of the changes that have affected the second half of the 1980s and that have totally reinterpreted the concept of "time": the current processes are much faster, accomplice in the first place the frenetic development of technologies, which has inevitably reduced the need for unskilled labour, increasing the demand for highly skilled labour. It is from these years that the concept of 'Employer Branding' (EB) is theorized: a long-term strategy aimed at managing the awareness and perceptions of potential employees, current and stakeholders about a company. EB’s strategy can be used to drive recruitment, loyalty, and business productivity management efforts. The mentality of the various generations of workers is extremely different, complicit causes of biological, social and personal order for this reason the strategies of EB must be oriented and adapted for each target generation.
Dagli anni 90’ ad oggi stiamo vivendo una “rivoluzione” nella concezione del posto di lavoro grazie a sollecitazioni di origine sociale, politico, economico e psicologico: si pensi infatti, ai cambiamenti che hanno interessato la seconda metà degli anni ’80 e che hanno totalmente reinterpretato la concezione del “tempo”: le lavorazioni attuali sono molto più rapide, complice in primo luogo il frenetico sviluppo delle tecnologie, che ha inevitabilmente ridotto la necessità di manodopera poco specializzata, aumentando la richiesta di quella molto specializzata. È a partire da questi anni che viene teorizzato il concetto di ‘Employer Branding’(EB): una strategia a lungo termine mirata a gestire la consapevolezza e le percezioni dei dipendenti potenziali, attuali e degli stakeholder riguardo ad un’azienda. La strategia di EB può essere utilizzata per guidare gli sforzi di reclutamento, fidelizzazione e gestione della produttività aziendale. La mentalità delle varie generazioni di lavoratori è estremamente diversa, complici cause di ordine biologico, sociale e personale per questo motivo le strategie di EB devono essere orientate e adattate per ogni generazione target.
L'importanza dell'Employer Branding nella selezione del personale e nella soddisfazione lavorativa
PROFETI, ESTER
2021/2022
Abstract
From the 90s we are experiencing a "revolution" in the conception of the workplace thanks to social, political, economic and psychological stimuli: think, in fact, of the changes that have affected the second half of the 1980s and that have totally reinterpreted the concept of "time": the current processes are much faster, accomplice in the first place the frenetic development of technologies, which has inevitably reduced the need for unskilled labour, increasing the demand for highly skilled labour. It is from these years that the concept of 'Employer Branding' (EB) is theorized: a long-term strategy aimed at managing the awareness and perceptions of potential employees, current and stakeholders about a company. EB’s strategy can be used to drive recruitment, loyalty, and business productivity management efforts. The mentality of the various generations of workers is extremely different, complicit causes of biological, social and personal order for this reason the strategies of EB must be oriented and adapted for each target generation.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Profeti_Ester.pdf
accesso aperto
Dimensione
552.96 kB
Formato
Adobe PDF
|
552.96 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/33939