The topic of my final paper is the professional figure of the Legal-Pedagogical Officer, an education professional who works in prisons near the prisoners. After a first legislative part, I will analyse the tasks, activities and skills required of those who carry out this profession to then connect to the requirements present in the competition notices to become Legal-Pedagogical Officer. At the end, I will refer to my internship experience in the Vicenza’s prison where I directly saw this professional works.
L’argomento del mio elaborato finale è la figura professionale del Funzionario Giuridico-Pedagogico, un professionista dell’educazione che lavora presso gli istituti penitenziari a stretto contatto con i detenuti. Dopo una prima parte normativa, analizzerò i compiti, le attività e le competenze richieste a chi svolge questa professione per poi collegarmi ai requisiti presenti all’interno dei bandi di concorso per diventare Funzionario Giuridico-Pedagogico. Infine, farò riferimento alla mia esperienza di tirocinio nel Carcere di Vicenza dove direttamente ho visto lavorare tale professionista.
La figura del Funzionario della Professionalità Giuridico-Pedagogica nell’istituzione penitenziaria: esperienze e riflessioni educative con riferimento alla Casa Circondariale di Vicenza
PIERINI, MIKOL
2022/2023
Abstract
The topic of my final paper is the professional figure of the Legal-Pedagogical Officer, an education professional who works in prisons near the prisoners. After a first legislative part, I will analyse the tasks, activities and skills required of those who carry out this profession to then connect to the requirements present in the competition notices to become Legal-Pedagogical Officer. At the end, I will refer to my internship experience in the Vicenza’s prison where I directly saw this professional works.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Pierini_Mikol.pdf
accesso aperto
Dimensione
372.39 kB
Formato
Adobe PDF
|
372.39 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/44604