The aim of this paper was to investigate the effects of emotions on the perception of time in children diagnosed with dyspraxia. To study these effects, we subjected a sample of nine dyspraxic subjects to a temporal bisection task. After a training phase, children estimated the duration of the proposed facial emotional expressions (anger, neutral, sadness). The main result of this study was the evidence of a greater temporal overestimation towards stimuli of anger, compared to neutral or sad ones. This effect, nonetheless, is not statistically significant.
Lo scopo di questo elaborato è quello di indagare gli effetti delle emozioni sulla percezione del tempo in bambini che presentano una diagnosi di disprassia. Per studiare questi effetti si è sottoposto un campione di nove soggetti disprassici ad un compito di bisezione temporale. Dopo una fase di apprendimento, i bambini hanno stimato la durata delle espressioni emotive facciali proposte (rabbia, neutro, tristezza). Il principale risultato dello studio consiste nell’evidenza di una maggiore sovrastima temporale di fronte a stimoli di rabbia, rispetto a quelli neutrali o di tristezza. Questo effetto, tuttavia, non risulta statisticamente significativo.
Effetto delle emozioni sulla percezione del tempo in pazienti con disprassia
MOSER, FRANCESCA
2022/2023
Abstract
The aim of this paper was to investigate the effects of emotions on the perception of time in children diagnosed with dyspraxia. To study these effects, we subjected a sample of nine dyspraxic subjects to a temporal bisection task. After a training phase, children estimated the duration of the proposed facial emotional expressions (anger, neutral, sadness). The main result of this study was the evidence of a greater temporal overestimation towards stimuli of anger, compared to neutral or sad ones. This effect, nonetheless, is not statistically significant.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Moser_Francesca.pdf
accesso riservato
Dimensione
1.09 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.09 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/51513